Quoted Text
My guess is these guns were in battery and that the narrow-gauge railway brought the munitions up to the battery, where they were off-loaded with the crane to field-constructed lines for the ammunition dollies.
The website doesn't list pricing for everything, so I wonder what it would set me back for the gun, the limber/etc. and the train? Could be a smashing diorama worthy of Alan's stuff.
Which items is it that doesn't have a price listed ?
/ Robin
I just scrolled further down into that pdf-file I linked to
in an earlier post and found this:
"La voie étroite sert par ailleurs à la construction et à l’installation des plates-formes d’artillerie
lourde. Le mortier de 370 mm Fillioux, par exemple, est transporté par voie de 0,60 m et mis en
place avec un pont spécial monté sur des bogies Péchot. L’emplacement choisi pour le tir est
ceinturé par un quadrilatère de rails reliés par des plaques tournantes à galets. Un des bogies portant
le pont sous lequel est suspendue la pièce (29 tonnes) fait son entrée sur un côté du quadrilatère en
tournant sur une première plaque, puis fait de même sur le côté suivant grâce à une seconde plaque ;
le pont effectue en même temps une rotation sur les plateaux pivotants des bogies Péchot jusqu’à sa
position finale, perpendiculaire à la voie d’accès. Après avoir déposé la pièce sur l’affût, il est retiré
par la manoeuvre inverse. Les rails permettent ensuite l’acheminement des obus sur des wagonnets
spéciaux."
It is about installing heavy artillery, in this case a 370 mm mortar (Fillioux). The rails were used when lifting the
heavy stuff in place, gantry "crane" on rails and later the rails were used to bring the shells to the mortar with special wagons.