_GOTOBOTTOM
Dioramas
Do you love dioramas & vignettes? We sure do.
Bomen groeien aan de Waterkant
FAUST
Visit this Community
Noord-Holland, Netherlands
KitMaker: 8,797 posts
Armorama: 4,190 posts
Posted: Tuesday, May 04, 2004 - 08:02 AM UTC
Ola Mensen

Naar aanleiding van deze titel zullen jullie wel denken Robert is Doorgedraaid maar nee Ik ben niet in een Philosophische stemming noch probeer ik jullie een les Biologie te verkopen.
Ik zal jullie even een inleiding geven over het voorgaande. Ikzelf vis al een aantal jaar niet meer (geen tijd en geen goede uitrusting) maar een maat van me is nog met enige regelmaat langs de waterkant te vinden. Toen ik hem vorige week een bezoekje bracht met de gebruikelijke vraag: "vangt het nog wat?" viel mijn oog op de Rietschoot. en dan met name de pluimen die er op het riet zitten. Ik besloot er 1 te plukken voor nader onderzoek. Meer had ik het idee dat het wel leuk te gebruiken was voor Camouflage takken voor op voertuigen en het werd goed genoeg bevonden om er eens mee te testen. Ik gooide het in de fietstas van mijn Zwarte Empo (das mijn fiets van Neerlandsch makelij)(overbodige informatie ik weet het)(maar ik ben zo lekker aan het vertellen)(laat me nou) En thuis ging de Empo met fietstas en inhoud zo de schuur in. ik heb er ongeveer nog een week mee rondgereden en toen ik deze avond net na de Dodenherdenking in het schuurtje een sigaretje stond te roken (het weer was niet zo best en ik zou me rokertje niet droog houden) zag ik weer die rietpluim in mijn tas zitten. Enfin om een lang verhaal nog even te rekken................................................................... Ik begon er een beetje mee te spelen, wat takjes ombuigen hier even een takje omvouwen naar daar enzovoorts enzovoorts en wonder boven wonder kwam er een huese boom uit te voorschijn.
Ik heb terwijl ik dit bericht tikte ook meteen even fotootjes gemaakt zodat jullie het kunnen zien hoe het eruit ziet.
De boom zelf:

En in het gebruik als camouflage op voertuigen doet ie het ook niet lelijk....... Oordeel zelf:

Hierbij sluit ik mijn pleidooi en stop ik met het gezever. Ik ben onder de indruk en zeker van plan dit in de toekomst te gebruiken.

zer0_co0l
Visit this Community
Limburg, Netherlands
KitMaker: 1,432 posts
Armorama: 0 posts
Posted: Tuesday, May 04, 2004 - 08:16 AM UTC
bravo robert, zeg nog 1 klein vraagje... is het nog nodig om dat te besprenkelen met kruiden?

voor het effect? en blijft dat lang goed? of moet je dat laten drogen?

ok 3 vragen goed gemiddelde :-)
FAUST
Visit this Community
Noord-Holland, Netherlands
KitMaker: 8,797 posts
Armorama: 4,190 posts
Posted: Tuesday, May 04, 2004 - 08:32 AM UTC
Ola Juul

Quoted Text

is het nog nodig om dat te besprenkelen met kruiden?

Kan je doen. ik weet niet of het nodig is wat je nu ziet is gewoon de pluim zelf, Ongeverfd en onbewerkt buiten wat buigen en vouwen. Ik weet ook nog nietprecies hoe ie eruitziet als ie gespoten is al kan ik me daar wel een beeld bij vormen.

Quoted Text

en blijft dat lang goed? of moet je dat laten drogen?

Eerst je laatste vraag. Het beste kan je ze plukken op een droge zonnige dag nadat het al een paar dagen droog en zonnig is geweest. Dan heeft de natuur al een hele hoop voor je gedaan. Verder kan je ze voor de zekerheid nog even een tijdje laten drogen. En als je ze gebruikt in een diorama kan je ze altijd even sealen met het wonderbaarlijke middel haarlak.

_GOTOTOP